-
Membrany dachowe expand_more
-
Tunele i kopalnie expand_more
-
Technical textiles expand_more
- Aktualności
-
Centrum Wiedzy expand_more
-
Usługi expand_more
W 2015 roku Amazon rozpoczął plany budowy trzech dużych centrów logistycznych w Polsce. Protan dostał zadanie dostarczenia systemu membran hydroizolacyjnych przeznaczonych dla tych inwestycji !
Łącznie trzy budynki będą miały zawrotną powierzchnię 315 000 metrów kwadratowych. Każdy z budynków ma 500 metrów długości i 200 metrów szerokości.
- Jesteśmy bardzo dumni z zawarcia umowy z Amazon Polska jest dla nas ważnym rynkiem, a przy dostawach tej wielkości naprawdę umieszczamy Protan na mapie miedzynarodowych inwestycji. W grę wchodzi zarówno biznes w Norwegii, jak i profesionalne podejście całego zespołu Protan w Polsce.
Polska jest dla nas najważniejszym rynkiem eksportowym. Protan ma obecnie 25% udziału w rynku dachów płaskich w Polsce.
- Cieszymy się, że duża amerykańska firma zaufała nam jako dostawcy. Dzięki oddziałowi Protan w Polsce, oprócz tego, co robimy w Norwegii, Protan może być konkurencyjny zarówno pod względem uwarunkowań handlowych, jak i kompetencji technicznych , mówi Erik Øyno.
Decyzja Amazona o utworzeniu bazy logistycznej w Polsce opiera się na bliskości europejskich klientów i dostępie do wysoko wykształconej siły roboczej. Dwa z nowych budynków logistycznych, które powstają we Wrocławiu, największym mieście południowo-zachodniej Polski. Trzecie centrum znajduje się w Poznaniu, około 240 km na wschód od Berlina. Bliskość rynku niemieckiego może również stworzyć nowe możliwości dla Protan.
- Aktualnie mocno pracujemy nad wizerunkiem firmy w Niemczech. To, że amerykańska firma, taka jak Amazon, wybrała Protan, z pewnością zostanie zauważone na rynku niemieckim – mówi Erik Øyno.
Każde z trzech centrów logistycznych będzie zatrudniać na stałe około 2 000 pracowników, ale w szczycie sezonu może przyjąć nawet do 3 000 pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze godzin. Rozbudowa sieci logistycznej sprawi, że Amazon będzie bardziej dostępny dla klientów w całej Europie, w tym w Rosji oraz na Ukrainie.
Amazon nie był skłonny oszacować dokładnie inwestycji w Polsce, ale twierdzi, że koszty wynoszą „kilkaset milionów euro”.